Vliv francouzského repertoáru na českou liturgickou hudbu 13. století je nově identifikovaným, ale charakteristickým aspektem české středověké hudební tradice, odlišné od hudebního repertoáru sousedních regionů. Stopy francouzského repertoáru lze pozorovat u mešních tropů, tropů k Benedicamus Domino, hodinkových zpěvů, tropovaných lekcí a sekvencí, přičemž doklady pocházejí především ze Svatovítské katedrály a Svatojiřského kláštera na Pražském hradě. Aktuální publikace ke středověkým církevním dějinám vyzdvihla kvality olomouckého biskupa Roberta (1202–1240), jehož možný anglický původ a studium v Paříži pravděpodobně vesvětlují kontakty mezi dobových západním repertoárem a Čechami. Interdisciplinární studium tohoto fenoménu má potenciál změnit pojetí zažitých modelů cirkulace hudebního repertoáru ve vrcholném středověku a revidovat koncepci „kulturních center“ a „periferií“, definovanou na základě vybraných parametrů, jejichž platnost je dnes třeba přehodnotit.
Projekt je řešen s prof. Konstantinem Voigtem, ředitelem Semináře pro hudební vědu na Univerzitě Freiburg.